Home.pl kontynuacja śledztwa

Artykuł stanowi kontynuację artykułu z sierpnia dns home.pl = brak email od nas.

We wrześniu nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi na posłany w sierpniu list polecony do home.pl.
Dokonaliśmy dodatkowej konfiguracji naszego serwera DNS, z którego posyłamy pocztę, w szczególności ustawiony został rekord SPF.
Na Gmail nie dość, że poczta od nas bez problemu dochodzi to jeszcze w dodatku przy nadawcy nie ma już znaczka pytajnika tylko ikonka osoby a w szczegółach jest zapis "Received-SPF: pass (google.com: domain of vslmazowiecka@vsl-system.pl designates ............... as permitted sender)".

Przypominamy, iż informacje o korespondencji pocztowej wysyłamy z adresów vslmazowiecka@vsl-system.pl , jerozolimskie@vsl-system.pl w zależności, którego biura dotyczą.

Ponieważ nie było odpowiedzi na list polecony to zadzwoniliśmy na infolinię techniczną home.pl

Na infolinii tej dowiedzieliśmy się :
1) konkretny klient home, który nie dostał maila ma zadzwonić na infolinię, podać datę i godzinę maila oraz nadawcę ( przypominamy, że kopia email zapisana jest w panelu klienta, więc da się odczytać datę i godzinę posłania email a nadawca jest ten co podaliśmy wyżej ) - wtedy oni ustalą przyczynę, dlaczego email nie doszedł – tą przyczynę należy przekazać do nas ( do wirtualnego biura );
2) SPF nie jest póki co na home.pl sprawdzane;
3) za każdym razem filtr spamu analizuje treść maila i treść oraz rodzaj załącznika np. dla filtra skan rachunku z T-Mobile może być popularnym oszustwem internetowym podszywania się pod T-Mobile, Orange czy innych masowych wystawców faktur;
4) na home.pl jest biała lista, której ustawienia nadpisują wszelkie inne filtry spamu;
5) home.pl korzysta z czarnych list RBL dostępnych w internecie by eliminować IP serwerów posyłających spam.

Część klientów twierdzi, że dostaje nasze maile z fakturami, ale nie dostaje maili ze skanami poczty. Widać więc, iż filtr spamu na home.pl analizuje te skany i skoro skany nie dotyczą nadawcy maila to traktuje to jako oszustwo.

Należy więc zająć się dopisaniem email nadawcy do białej listy. Jeden z klientów dopisał nasz email do białej listy na home.pl i twierdzi, że teraz emaile przychodzą bez problemu. Przypominamy, iż emaile mogły albo iść do spamu, albo w ogóle nie dochodzić nigdzie ( odrzucenie poczty przez serwer odbiorcy ).

Z rozmowy z infolinią home.pl wynika, iż białą listę ustawia się na poczta.home.pl – wejść w konfigurację skrzynki.
Inny sposób to ustawienie białej listy dla wszystkich adresów pocztowych na home.pl. Wtedy należy wejść na panel administracyjny home.pl – link antyspam.

Powyższe rzeczy opisane są także podobno na pomoc.home.pl – wpisać w google "pomoc.home.pl biała lista" i wyjdzie.

Proszę nie pisać nam tekstów typu "chciałabym zgłosić, że nie docierają do nas wiadomości mailowe kierowane z Państwa skrzynki mailowej. Proszę o interwencję w tej sprawie. "
Nie da się dokonać żadnej interwencji. Emaile od nas wychodzą a problem z ich odbiorem jest na poczcie z home.pl
Nie możemy dalej interweniować, nie mamy gdzie interweniować. Tego typu postawa roszczeniowa jest żałosna. Możemy coś zrobić ewentualnie, jeśli się dowiemy jaka jest przyczyna. A dowiedzieć się możemy tylko wtedy, gdy konkretny klient home, który nie dostał maila zadzwoni na infolinię, poda datę i godzinę maila oraz nadawcę. Wtedy on się dowie z jakiej przyczyny email nie doszedł. Czyli to odbiorca musi się ruszyć i zająć tą sprawą ( telefon na infolinię lub dodanie do białej listy ) a nie pisać roszczeniowe teksty z prośbą o jakąś interwencję.

Dodatkowo mamy potwierdzenie, iż nasz serwer nadawcy poczty nie jest aktualnie publikowany na żadnej ze 105 najpopularniejszych list czarnych RBL.

Prosimy nie pisać nam, że wirtualne biuro przestało posyłać informację o poczcie czy przestało skanować pocztę, gdyż są to zwykłe pomówienia. Proszę nie pomawiać firmy, w której macie państwo swoją siedzibę.



Zespół VSL-System