Jaki samochód do małej firmy w Warszawie ?

Na stronie bloga, który jest prowadzony przez wirtualne biuro a w zasadzie zespół firmy VSL-System wielokrotnie poruszaliśmy temat różnego typu nieruchomości.
Tym razem przyjrzymy się tematowi ruchomości, które zazwyczaj są niezbędne do prowadzenia małej firmy.
Oczywiście obecnie są już firmy działające tylko i wyłącznie w internecie, ale posiadając firmę w postaci własnej działalności gospodarczej lub spółki z o.o. niestety zawsze jesteśmy skazani na pojechanie gdzieś i załatwianie różnych spraw związanych z firmą.
Siedziba firmy czy spółki w centrum Warszawy oznacza, że różne sprawy załatwiać będziemy w Śródmieściu.
Mogą to być sprawy urzędowe lub trzeba będzie dojechać choćby raz na tydzień po odbiór poczty, która została odebrana przez wirtualne biuro. Inną kwestią jest fakt, że biuro wirtualne oferuje skany poczty i wtedy wizyty mogą być znacznie rzadsze.
Samochód jest więc niezbędny w Warszawie, chyba że ktoś mieszka na linii metra.
Z każdej innej lokalizacji Warszawy, nie mówiąc już o miastach jak Pruszków czy Grodzisk Mazowiecki najwygodniej jest dojechać do Śródmieścia Warszawy własnym samochodem, pod warunkiem, że nie zrobimy tego w godzinach szczytu komunikacyjnego.

W tym artykule skupimy się na samochodach nowych z polskich salonów, które będą mogły być użytkowane przez następne 5 czy 10 lat, co stanowić ma oszczędność. Zakładamy więc, iż użytkownik będzie oczekiwał bezawaryjnej pracy samochodu a zaoszczędzić pieniądze będzie chciał na tym, iż po prostu jak najrzadziej samochód będzie wymieniał na nowy lepszy model.

Ford Ka – do przemieszczania się z miejsca na miejsce


Samochód ten jest najprawdopodobniej najtańszym autem dostępnym w polskim salonie.
Możliwe, iż wkrótce nie będzie już dostępny. Należy do tzw. klasy A+, czyli jest trochę lepszy niż inne tanie samochody sklasyfikowane jako A.
Jeździ tylko dlatego, że jest lekki. Nadaje się do przemieszczania pomiędzy dzielnicami graniczącymi ze Śródmieściem, takimi jak Wola, Ochota pod względem parkowania na małych miejscach parkingowych oraz mieszczenia się na zakorkowanych skrzyżowaniach. Nawet jeśli kierowca utknie na zakorkowanym skrzyżowaniu to jest w stanie gdzieś się wcisnąć i odblokować innym drogę, albo ominąć tych, którzy jemu tą drogę zablokowali.
Samochód ma za mało mocy liczonej w KM i silnik wolnossący, co oznacza, że moc występuje dopiero na wysokich obrotach, przez co samochót ten ciągle jest głośny. 69 KM to za mało na Warszawę, w której lekkie auto powinno mieć jednak przynajmniej 90 KM.

Dacia – produkt z ceną dla emerging markets


Jeśli uważamy się za obywateli kraju należącego do emerging markets a jednocześnie nasza firma wymaga przewożenia większych gabarytów, które na pewno nie zmieszczą się do Forda Ka to rozwiązaniem może być Dacia.
Oferuje ona bardzo ekonomiczne silniki, zarówno diesla jak i benzynowe. Silnik benzynowy ma 900 cm3 pojemności, co oznacza, że nie może dużo palić.
Oprócz silników, ceny nabycia Dacii są również bardzo ekonomiczne. Silniki mają już wspomniane 90 KM a więc już bardziej nadają się do dynamicznej jazdy po Warszawie. Niestety oferta silników Dacii w zasadzie kończy się właśnie na tych 90 KM ( Dacia Sandero ) co oznacza, że ciężko będzie już poruszać się w ruchu autostradowym lub po drodze szybkiego ruchu.

Suzuki SX4 S-cross – siedziba firmy w Warszawie, weekendy daleko od Warszawy


Problemem tanich aut jest brak dobrych świateł oraz mocy silnika. Nowe Suzuki oferuje już 140 KM. Jest to wartość nienajwiększa, ale powinna wystarczyć ( Suzuki jest lekkie ) nawet jeśli chcemy wybrać się w piątek w nocy na drugi koniec kraju, by spędzić weekend na łonie natury.
Plusem Suzuki jest więc moc silnika, światła świecące na biało ( rozwiązania LED lub w innych autach ksenony o mocy 35 W ) a nie na żółto jak w fiacie 125p z lat 80-tych ( technologia halogenów stara jak świat ), co jest bardzo ważne przy poruszaniu się w nocy a jednocześnie cena za wersję z wszelkimi oferowanymi przez Suzuki opcjami ( tzw. full wypas ) wynosi prawie nie więcej niż 100 tys zł.
Czyli przy ograniczonym bużdżecie otrzymujemy auto do jazdy zarówno po mieście jak i w dalekie trasy.
Silnik benzynowy 1.4 jest w dodatku silnikiem jeszcze w miarę ekonomicznym.

Podsumowanie


Zestawienie to ma za zadanie zachęcić Państwa do kupowania nowych samochodów w salonie za gotówkę.
Nowy samochód to brak awarii i możliwość wielu lat eksploatacji, co stanowi konserwatywne podejście do finansów w dłuższej perspektywie dające niezależność finansową.
Kupno za gotówkę to brak kosztów stałych i kosztów pożyczenia kapitału.
Przedstawiliśmy 3 założenia budżetu na samochód :
- coś najtańszego w zasadzie do jazdy tylko po mieście – około 32 tys zł ( Ford Ka ),
- coś lepszego, ale nadal bardzo taniego – około 42 tys zł ( Dacia Sandero lub do przewożenia większych gabarytów Dacia Lodgy, Dokker ),
- pełen wypas, by żyć pełnią życia, ale przy ograniczonym budżecie na zakup auta prawie do 100 tys zł ( Suzuki ).

W naszym odczuciu lepiej skorzystać z którejś z powyższych opcji niż płacić 2300 zł abonamentu ( leasing, najem długoterminowy ) za BMW czy Audi, jeśli prowadzi się małą firmę, która nie powinna generować zbyt dużych kosztów stałych.
Artykuł stanowi jedynie analizę rynku i nie należy go traktować jako jakąkolwiek reklamę czy rekomendację.



Zespół VSL-System